Ülkemizin ev sahipliğinde İstanbul’da düzenlenen FIBA U17 Dünya Kupası heyecanı bugün başlarken millilerimiz ilk maçında Yeni Zelanda’yı 2 uzatma sonunda 112-100 mağlup etti.
C Grubu’nda yer alan millilerimiz, 28 Haziran Pazar günü 20:15’te Slovenya’yla ve 29 Haziran Pazartesi günü yine 20:15’te Porto Riko’yla karşı karşıya gelecek.
U17 Milliler’in maçları tabii platformundan ücretsiz olarak naklen yayınlanıyor.
İkinci çeyrekle birlikte kontrolü eline almaya başlayan Yeni Zelanda, bu bölümde farkı çift hanelere çıkartırken, soyunma odasına da 41-28’lik avantajla gitti. Üçüncü çeyrekte fark bir ara 25’e (56-31) kadar çıkarken, millilerimiz bu bölümde yine aradığı enerjiyi bulamadı ve final periyoduna da 64-47 geride girdi.
Son çeyrekte işin rengi tamamen değişirken, millilerimiz 25 sayıdan gelerek bitime 4:18 kala 69-70’le öne geçti. Maçın son bölümü nefesleri keserken normal süre 84-84’le sona erdi ve uzatmaya gidildi. İlk uzatma sonunda ise 96-96 eşitlik oluştu. Millilerimiz, ikinci uzatmayı domine ederek sonuca gitti.
Yeni Zelanda’da Jayden Cecil 42 sayı-8 ribaunt, Liam Keogh 20 sayı-4 ribaunt, Tawhiri Cate 14 sayı-9 asist-12 ribaunt ve Noah Duncan 11 sayı-8 ribaunt yaptı.
Türkiye’de Darius Karutasu 37 sayı-11 ribaunt, Ömer Kutluay 39 sayı-9 asist, Atahan Ağaçdelen 11 sayı-8 ribaunt, Demir Öztürk 8 sayı-7 ribaunt, Beşir Briant 7 sayı-4 ribaunt, Ömer Yusuf Şık 6 sayı-1 asist ve Noyan Tolan 4 sayı-3 ribaunt yaptı.
1. Periyot: 22-20
2. Periyot: 19-8
3. Periyot: 23-19
4. Periyot: 20-37
1. Uzatma: 12-12
2. Uzatma: 4-16